Η κοινωνία των Κυκλώπων
Για να τιμήσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο
της Δημοκρατίας υποθέτω ότι η αστυνομία, προχθές το βράδυ, άφησε «τα
παιδιά» να τα κάψουν στα Εξάρχεια με την ησυχία τους. Στο κάτω κάτω,
γιατί το έχουμε το κράτος; Για να πληρώνει τα σπασμένα και τα αποκαΐδια
που αφήνουν στο πέρασμά τους «τα παιδιά», όπως δήλωσε ο υπουργός της
αστυνομίας, κ. Πανούσης. Τι είναι ένα καμένο τρόλεϊ, μερικά καμένα
αυτοκίνητα και μερικοί σπασμένοι υαλοπίνακες μπροστά στο δίκαιο αίτημα
του λαού να απελευθερωθούν ήρωες του κινήματος όπως ο κ. Ξηρός και οι
συγγενείς του. Θα μου πείτε και όταν παρεμβαίνει η αστυνομία πάλι
καίγονται τα Εξάρχεια, οπότε γιατί να γίνεται όλη αυτή η φασαρία;
Πληροφορήθηκα επίσης πως άλλα «παιδιά», με καλλιτεχνικές ανησυχίες, έβαψαν στη διάρκεια της νύχτας καμιά πεντακοσαριά ντουβάρια στην ωραία μας πόλη, μεταξύ δε αυτών και εκείνο με τον ξαπλωμένο ανάσκελα αρχαίο που βρίσκεται μπροστά στη Βουλή. Κάποτε το έλεγαν Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και υποτίθεται πως υπάρχει για να τιμάει τους πεσόντες, πατεράδες παππούδες και λοιπούς, στις μεγάλες μάχες του Εθνους. Ομως, τι να την κάνεις την Ιστορία όταν έχεις τον δημιουργικό οίστρο της νεότητας, τον οποίον επίσης σεβάστηκε η αστυνομία, που, αν και παρούσα, παρακολούθησε από διακριτική απόσταση το χάπενινγκ.
Δυστυχώς ο Δήμος φρόντισε και καθάρισε αξημέρωτα τα ίχνη που άφησαν τα σπρέι των καλλιτεχνών. Στέρησε από τον περιούσιο λαό το θέαμα των έργων των παιδιών του – ημέρες που είναι, θα ήταν ωραίο τα γλέντια με τους καλαματιανούς στην παρέλαση να συνδυάζονταν με τις εικόνες της σύγχρονης δημιουργίας. Δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμη τα συνθήματα για τους μετανάστες και τους «αλληλέγγυους» στους λαθρεμπόρους της ΑΣΟΕΕ σ’ αυτό το μικρό εκκλησάκι που είναι, λέει, βυζαντινό και αν δεν κάνω λάθος το λένε Καπνικαρέα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν: «Γι’ αυτήν την παλιατζούρα νοιάζεσαι; Εδώ η Ελλάδα έχει πόλεμο με τη Γερμανία και δεν αφήνουν τους μετανάστες να πουλάνε μαϊμούδες Vuitton».
Η Πρυτανεία του Καποδιστριακού το ζήτησε, το Συμβούλιο του Ιδρύματος το ζήτησε, η Εισαγγελία το παρήγγειλε, όμως ο κ. Πανούσης δεν κλονίστηκε. Οι καταληψίες του κτιρίου της Νομικής συνέχισαν ανενόχλητοι το έργο τους ώς χθες οπότε και απεχώρησαν οικειοθελώς, ενώ η αστυνομία έπαιρνε εντολές να απομακρυνθεί όσο μπορούσε περισσότερο για να μην προκαλέσει με την οχληρή της παρουσία. Στις διαπραγματεύσεις για την παράδοση του κτιρίου, στους πανεπιστημιακούς που επέμεναν να θέλουν να κάνουν μάθημα εδώ και κάτι μέρες αγνοώντας πως στις δύσκολες στιγμές που περνάει ο τόπος προέχει η πάλη, συμμετείχαν και εκπρόσωποι της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ και ΝΑΡ–Νέο Αριστερό Ρεύμα. Υποθέτω ως κοινωνικοί φορείς, σαν αυτούς που θέλει ο κ. Μπαλτάς να βάλει στη διοίκηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Και για να σοβαρευτούμε. Το βασικό χαρακτηριστικό των Κυκλώπων είναι πως ζούσαν σε μια κοινωνία που δεν ήταν κοινωνία, γιατί δεν είχε ούτε νόμους ούτε πολιτισμό. Δεν ήταν δηλαδή σε θέση να αναγνωρίσουν πως εκκλησίες όπως η Καπνικαρέα ή μνημεία όπως ο Αγνωστος Στρατιώτης είχαν μεγαλύτερη αξία και σημασία από το άχτι και τον τσαμπουκά τους. Κοινώς, εμείς μπορεί να υπερηφανευόμαστε πως είμαστε παιδιά των αρχαίων Ελλήνων, παραβλέποντας το ενδεχόμενο ότι μπορεί να είμαστε τα παιδιά των τεράτων που έπλαθαν με τη φαντασία τους.
Πηγή: Καθημερινή
Πληροφορήθηκα επίσης πως άλλα «παιδιά», με καλλιτεχνικές ανησυχίες, έβαψαν στη διάρκεια της νύχτας καμιά πεντακοσαριά ντουβάρια στην ωραία μας πόλη, μεταξύ δε αυτών και εκείνο με τον ξαπλωμένο ανάσκελα αρχαίο που βρίσκεται μπροστά στη Βουλή. Κάποτε το έλεγαν Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και υποτίθεται πως υπάρχει για να τιμάει τους πεσόντες, πατεράδες παππούδες και λοιπούς, στις μεγάλες μάχες του Εθνους. Ομως, τι να την κάνεις την Ιστορία όταν έχεις τον δημιουργικό οίστρο της νεότητας, τον οποίον επίσης σεβάστηκε η αστυνομία, που, αν και παρούσα, παρακολούθησε από διακριτική απόσταση το χάπενινγκ.
Δυστυχώς ο Δήμος φρόντισε και καθάρισε αξημέρωτα τα ίχνη που άφησαν τα σπρέι των καλλιτεχνών. Στέρησε από τον περιούσιο λαό το θέαμα των έργων των παιδιών του – ημέρες που είναι, θα ήταν ωραίο τα γλέντια με τους καλαματιανούς στην παρέλαση να συνδυάζονταν με τις εικόνες της σύγχρονης δημιουργίας. Δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμη τα συνθήματα για τους μετανάστες και τους «αλληλέγγυους» στους λαθρεμπόρους της ΑΣΟΕΕ σ’ αυτό το μικρό εκκλησάκι που είναι, λέει, βυζαντινό και αν δεν κάνω λάθος το λένε Καπνικαρέα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν: «Γι’ αυτήν την παλιατζούρα νοιάζεσαι; Εδώ η Ελλάδα έχει πόλεμο με τη Γερμανία και δεν αφήνουν τους μετανάστες να πουλάνε μαϊμούδες Vuitton».
Η Πρυτανεία του Καποδιστριακού το ζήτησε, το Συμβούλιο του Ιδρύματος το ζήτησε, η Εισαγγελία το παρήγγειλε, όμως ο κ. Πανούσης δεν κλονίστηκε. Οι καταληψίες του κτιρίου της Νομικής συνέχισαν ανενόχλητοι το έργο τους ώς χθες οπότε και απεχώρησαν οικειοθελώς, ενώ η αστυνομία έπαιρνε εντολές να απομακρυνθεί όσο μπορούσε περισσότερο για να μην προκαλέσει με την οχληρή της παρουσία. Στις διαπραγματεύσεις για την παράδοση του κτιρίου, στους πανεπιστημιακούς που επέμεναν να θέλουν να κάνουν μάθημα εδώ και κάτι μέρες αγνοώντας πως στις δύσκολες στιγμές που περνάει ο τόπος προέχει η πάλη, συμμετείχαν και εκπρόσωποι της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ και ΝΑΡ–Νέο Αριστερό Ρεύμα. Υποθέτω ως κοινωνικοί φορείς, σαν αυτούς που θέλει ο κ. Μπαλτάς να βάλει στη διοίκηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Και για να σοβαρευτούμε. Το βασικό χαρακτηριστικό των Κυκλώπων είναι πως ζούσαν σε μια κοινωνία που δεν ήταν κοινωνία, γιατί δεν είχε ούτε νόμους ούτε πολιτισμό. Δεν ήταν δηλαδή σε θέση να αναγνωρίσουν πως εκκλησίες όπως η Καπνικαρέα ή μνημεία όπως ο Αγνωστος Στρατιώτης είχαν μεγαλύτερη αξία και σημασία από το άχτι και τον τσαμπουκά τους. Κοινώς, εμείς μπορεί να υπερηφανευόμαστε πως είμαστε παιδιά των αρχαίων Ελλήνων, παραβλέποντας το ενδεχόμενο ότι μπορεί να είμαστε τα παιδιά των τεράτων που έπλαθαν με τη φαντασία τους.
Πηγή: Καθημερινή